Про проектМапа сайту 

ВИБОРИ в Україні 


RSS
Анонси подійНовиниАналітикаЗаконодавствоМіжнародні документиЗвіти спостерігачівУчасники процесу реформуванняВідео вебінарівФорум

ЗВІТ №7 ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ДОВГОСТРОКОВОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ВИБОРАМИ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ УКРАЇНИ 2012 РОКУ. ДЕНЬ ГОЛОСУВАННЯ./REPORT №7 ON RESULTS OF LONG-TERM MONITORING ON PREPARATIONS FOR 2012 PARLIAMENTARY. ELECTIONS IN UKRAINE

 

Спостереження за підготовкою до голосування та ходом голосування на виборчих дільницях в межах території України здійснювало понад 5 000 офіційних спостерігачів Комітету виборців України. Предметом їхнього моніторингу стало дотримання міжнародних стандартів та національного законодавства в частині організації окружними та дільничними виборчими комісіями голосування виборців на виборчих дільницях. Хоча порушення українського законодавства і міжнародних стандартів загалом не мали системного і масового характеру, все ж факти порушень було зафіксовано у більшості регіонів України.


Особливе занепокоєння викликають повідомлення про низьку якість списків виборців, підготовлених на основі даних Державного реєстру виборців, випадки масового голосування виборців за місцем їх перебування, підкупу виборців та спроби спотворення результатів виборів під час підрахунку голосів, зафіксовані на ряді виборчих дільниць.


Нижче наводиться загальний огляд виявлених Комітетом виборців України тенденцій та порушень в ході проведення підготовчого засідання дільничних виборчих комісій, організації голосування виборців та підрахунку голосів.


На момент оприлюднення звіту продовжувався процес підрахунку голосів та підведення підсумків виборів у більшості округів, тому оцінку цьому етапу виборів надано лише частково.


За підсумками спостереження КВУ констатує:


  • Порушення виборчого законодавства в ході підготовки та проведення голосування були зафіксовані у більшості регіонів України. Однак, вони не мали масового і системного характеру. Більш вагомий вплив мали порушення і недоліки, які мали місце на ранніх етапах виборчих перегонів, зокрема – при утворенні виборчих округів, формуванні виборчих комісій, здійсненні передвиборної агітації.

  • До найбільш поширених недоліків в організації голосування варто віднести „переформатування” складу деяких комісій безпосередньо перед днем голосування, низьку якість списків виборців, досить поширені випадки підкупу виборців, які залишились без належного реагування правоохоронних органів і могли вплинути на результати волевиявлення в деяких одномандатних округах, відсутність на ряді дільниць достатньої кількості виборчих бюлетенів, неправильне використання штампу „Вибув” для внесення змін до бюлетенів, зловживання, пов’язані з організацією голосування „на дому”.

  • В день голосування спостерігачі мали повний доступ до всіх виборчих процесів. В той же час викликає занепокоєння серія ДДОС-атак на сервери організацій що спостерігають за виборами та інформаційні ресурси, в тому числі на сервер КВУ. Відповідні правоохоронні органи поки що не дали оцінки цьому інциденту.

  • У багатьох випадках на виборчих дільницях були відсутні роз’яснення процедур голосування, в той час як системи відеоспостереження за ходом голосування працювали не завжди ефективно.

  • Центральній виборчій комісії варто уважно проаналізувати причини недосконалості списків виборців, у тому числі – включення до них осіб, які померли ще до проведення парламентських виборів 2006 року, змінили громадянство, а також невключення до списків осіб, які набули права голосу на виборах 2012 року. За результатами такого аналізу необхідно вжити подальших заходів для підвищення рівня достовірності, повноти і точності бази даних Державного реєстру виборців, налагодження більш ефективної взаємодії органів ведення Реєстру з іншими державними органами та інституціями.

  • Випадки підкупу виборців, які набули значного поширення у деяких виборчих округах, мають бути уважно перевірені правоохоронними органами, тоді як особи, які вчинили порушення, мають бути притягнуті до юридичної відповідальності. До відповідальності мають бути притягнуті і особи, які здійснювали агітацію у заборонений законом час, а також члени виборчих комісій, винні у підписанні протоколів про підрахунок голосів до їх заповнення, неправомірному включенні виборців до витягів зі списку виборців, безпідставній видачі виборцям виборчих бюлетенів.

  • Підрахунок голосів на дільницях на низці дільниць відбувався з порушенням процедури, затягуванням підрахунку, неправильним заповненням виборчих протоколів та недоліками в організації прийому протоколів ДВК в ОВК. В деяких округах КВУ фіксував відключення електроенергії на дільницях.

  • За повідомленнями регіональних відділень КВУ, ІАС „Вибори” в ряді ОВК працює незадовільно, що суттєво уповільнює передачу відомостей протоколів в електронній формі. ЦВК варто проаналізувати ефективність функціонування ІАС „Вибори” та вжити, у разі виявлення проблем, необхідних заходів для їх вирішення.

  • На майбутніх виборах ЦВК доцільно приділити посилену увагу роз’ясненню виборцям виборчих процедур, важливості перевірки відомостей про себе у списках виборців, способам захисту своїх виборчих прав. Існує нагальна потреба у впровадженні програм підготовки членів комісій до здійснення покладених на них законом обов’язків, оскільки далеко не всі процедури, пов’язані з підготовкою до голосування та організацією його проведення, були належним чином втілені на практиці.

  • У майбутньому законі про вибори варто чітко закріпити положення, за яким інформаційні плакати партій і кандидатів у депутати, розміщені у приміщеннях ДВК, не вважатимуться передвиборною агітацією.

  • З метою підвищення ефективності роботи комісій та організації голосування у перспективі варто розглянути можливість зменшення кількісного складу ДВК та ОВК, посилення їх матеріально-фінансового забезпечення, а також скорочення кількості виборців на виборчих дільницях до 1 000 – 1 500 осіб.

  • Можливість використання штампу „Вибув” для внесення змін до виборчих бюлетенів має бути звужена, у тому числі – за рахунок забезпечення можливості передруку бюлетенів за короткий строк до дня голосування із одночасним забезпеченням певних ступенів їх захисту від підроблення.

  • В день голосування спостерігачі мали повний доступ до всіх виборчих процесів, Викликає занепокоєння серія ДДОС-атак на сервери організацій що спостерігають за виборами та інформаційні ресурси, в тому числі на сервер КВУ. Відповідні правоохоронні органи поки що не дали оцінки цьому інциденту.
Прес-служба КВУНеділя, 28 жовтня 2012, 13:15

 
     

E-mail редакції: editor@cvu.kiev.ua
Webmaster: punosound@gmail.com

Звіти спостерігачів

Важливо

Відео коментар

«Голосування на дому, що для цього потрібно»Вівторок, 9 жовтня 2012, 1:12

Список теґів

Авторизація

 
   Забули пароль?
    Реєстрація

Сторінку оброблено за 0,57374596595764 секунди

Delegation of the European Union to Ukraine Координатор проектів ОБСЄ в Україні Комiтет виборцiв України
Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct () in Unknown on line 0