Про проектМапа сайту 

ВИБОРИ в Україні 


RSS
Анонси подійНовиниАналітикаЗаконодавствоМіжнародні документиЗвіти спостерігачівУчасники процесу реформуванняВідео вебінарівФорум

Зауваження Венеціанської комісії, що рекомендуються до врахування, що є дискусійними, враховані робочою групою по реформуванню законодавства

№ п/п

Зауваження

Пропозиції для дискусії або коментарі

1.

Пункт 35.

У статтях, які стосуються формування дільничних та окружних виборчих комісій, не зазначені спеціальні умови для досягнення гендерної рівності. Отже, слід визначити такі спеціальні умови.

Головним критерієм при визначенні у законопроекті порядку формування виборчих комісій було забезпечення права політичних партій – суб’єктів виборчого процесу визначати кандидатури членів комісій, виходячи з їх партійної належності та професійного рівня. Крім того, застосування жеребкування ускладнить забезпечення в повному обсязі досягнення гендерної рівності у складі комісій.

2.

Пункт 39.

Стаття 33 законопроекту визначає встановлення кворуму на засіданні комісій на рівні не менше половини від їх складу. Рішення на засіданнях приймаються в ході "відкритого голосування за участю більшості від присутніх". Поєднання цих двох положень може призвести до зловживань, оскільки існує можливість прийняття рішень меншістю від їх складу.

Запропонований порядок прийняття рішень окружними та дільничними виборчими комісіями обумовлений негативним досвідом попередніх виборчих кампаній. Він має забезпечити належну роботу окружних та дільничних виборчих комісій під час виборчого процесу.

3.

Пункт 83.

Стаття 73 законопроекту забороняє проводити кампанію в зарубіжних засобах масової інформації на території України та в засобах масової інформації, зареєстрованих в Україні, в яких частка зарубіжної власності становить більше 50%. Це передбачає, що кандидатам забороняється виступати з заявами в рамках кампанії або розміщувати передвиборчу агітацію, націлену на українських виборців закордоном, таким чином, обмежуючи здатність кандидатів охопити виборців, які мешкають закордоном. Оскільки представлення платформи кандидата виборцям є невід'ємною частиною права бути обраним, це положення повинно бути переглянутим. Обмеження також, як видається, порушує право громадян отримувати та передавати інформацію попри кордони, як визначено в пункті 26.1 Московського документа ОБСЄ.

Зазначена норма стосується лише діяльності зарубіжних засобів масової інформації на території України, та не забороняє розміщення в зарубіжних засобах масової інформації матеріалів інформаційного характеру, що пов’язані з перебігом виборчого процесу, але не мають характеру агітаційних.

4.

Пункт 87.

Діяльність під час виборчої кампанії є, майже без виключень, проявом права особи на свободу слова і/чи об‘єднань. Україна, згідно з Європейською Конвенцією про захист прав людини і основних свобод, зобов’язана гарантувати ці права кожному в межах своєї юрисдикції. Будь-яке обмеження цих прав в демократичному суспільстві повинно бути викликане суворою необхідністю і бути рівнозначним. Може бути важко узгодити з цими принципами норму в проекті закону, яка, здається, забороняє іноземним громадянам і особам без громадянства висловлювати свою думку під час виборчої кампанії. Незрозуміло, якою суворою необхідністю викликане таке загальне обмеження в демократичному суспільстві.

Пункт 1 частини першої статті 73 законопроекту забороняє іноземцям та особам без громадянства участь у передвиборній агітації у формах, визначених законом, що є, на наш погляд, складовою політичного права на участь громадян у виборах та референдумах. Тобто, така діяльність осіб під час виборчої кампанії не є "проявом права особи на свободу слова і/чи об‘єднань".


 

5.

Пункт 110.

Положення статті 91 законопроекту містять мінімальний показник порушень, які мають виникнути для вступу цього положення в силу: виявлення фактів незаконного голосування в кількості, що перевищує 10% від кількості голосів; знищення або пошкодження виборчих урн, що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість таких перевищує 20% від кількості виборців, які отримали виборчі  бюлетені; виявлення у виборчих урнах бюлетенів для голосування в кількості, що перевищує більш як на 10% кількість виборців, які отримали відповідні бюлетені. ОБСЄ/БДІПЛ та Венеціанська комісія рекомендують переглянути ці положення та зробити можливим анулювання результатів виборів на всіх рівнях, де порушення можуть вплинути на їх результат.

Відповідні положення законопроекту обумовлені негативним практичним досвідом проведення попередніх виборів в Україні, коли опоненти потенційних переможців виборчих перегонів, що впевнені у своєму програші, заздалегідь можуть вчинити певні дії для зриву проведення виборів на дільницях, шляхом визнання голосування на виборчій дільниці недійсним.

Саме для цього і встановлені певні запобіжники, оскільки, наприклад, навмисно знайти осіб задля незаконного голосування на дільниці у кількості      10 % від кількості виборців, що взяли участь у голосуванні на дільниці, є достатньо складним, а в разі не встановлення таких меж чи критеріїв і визначення в законі, що "анулювання результатів виборів можливе на всіх рівнях, де порушення можуть вплинути на їх результат", може призвести до їх використання у неправомірних цілях і до порушення виборчих прав усіх інших виборців, які належним чином користувалися своїми правами.


Вівторок, 27 вересня 2011, 18:32

 
     

E-mail редакції: editor@cvu.kiev.ua
Webmaster: punosound@gmail.com

Учасники процесу реформування

Важливо

Відео коментар

«Порушення виборчих прав та способи їх захисту»Вівторок, 9 жовтня 2012, 0:57

Список теґів

Авторизація

 
   Забули пароль?
    Реєстрація

Сторінку оброблено за 4,2234559059143 секунди

Delegation of the European Union to Ukraine Координатор проектів ОБСЄ в Україні Комiтет виборцiв України
Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct () in Unknown on line 0